Kontakt

Kérés, kérdés, óhaj, sóhaj, öröm, bánat, ide szállhat: krettyblogja@gmail.com

2013. december 17., kedd

Kretty süt-hókiflit

Amikor már a saját anyám is azt mondja: nem ismerek rád! Na, akkor van az, hogy nekiállok sütni. :) Én, aki főzni sem nagyon szoktam, sütni meg pláne nem, így karácsony tájékan azért megerőltetem magam, főleg azért, mert én sem akarok kimaradni a jóból, és a sok nyavajám miatt kénytelen vagyok magam megcsinálni a sütiket.

Szóval, nekiálltam a hókiflinek. Tegnap este begyúrtam a tésztát, baromi egyszerű volt. :) A tészta receptje:
  • 20 dkg libazsír
  • 1,5 dl laktózmentes tejföl
  • 1 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg eritritol ledarálva
  •  50 dkg diabetikus liszt
Töltelék:
  • Házi szilvalekvár (vagy amivel szeretnétek)
A zsírral a margarint helyettesítem, úgy ahogy nagyanyáink csinálták annó, így nem tartalmaz a tészta hidrogénezett növényi zsírokat és a CH felszívódását is lassítja a zsír, szóval duplán jó! :)

Az adott hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrunk. (Először a száraz összetevőket alaposan elkeverjük egy tálban, majd a nedves hozzávalókat tesszük bele.) Berakjuk a hűtőbe.

A sütőt 180°C-ra előmelegítjük. Tésztánkat előzőleg kivesszük, hogy szobahőn kissé megpuhuljon, ezt érdemes betartani, mert először majd' szívinfarktust kaptam, mert amikor kivettem nagyon kemyény volt a tészta, de aztán szépen felengedett.  Lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtottam. 6 cm-es pogácsaszaggatóval köröket vágtam és ízlés szerinti mennyiséggel töltöttem (egy kiskanál lekvár a tésztára, egy kiskanál  számba...) Félbehajtjuk, vigyázva, hogy a töltelék ki ne jöjjön, majd ujjunkkal összenyomkodjuk a tészta széleit. Sütőpapíros tepsibe téve 12 perc alatt  megsütjük. Vigyázzunk, hogy nagyon hamar megsül, ne égessétek meg! Még melegen ledarált erirtitolba forgattam.





1 megjegyzés:

  1. Nagyon finifélének látszik. Ügyes vagy! Nekem szégyen gyalázat, Anya csinált...

    VálaszTörlés