Kontakt

Kérés, kérdés, óhaj, sóhaj, öröm, bánat, ide szállhat: krettyblogja@gmail.com

2013. szeptember 19., csütörtök

Paleószerű mogyorós csokikrém

Eredetileg ez nutellának lett titulálva a neten (az alapot a mindenmentes.hu oldalról szedtem) de szerintem ez inkább csokikrém, mint nutella, igaz az alapja mogyoró.

Tegnap sírvafakadtam, mert szerettem volna enni egy sütit. De ebben a nyomorék országban nem ismerik azt, hogy laktózmentes!!!! Szóval elhatázoztam, hogy magam fogok laktóz és cukor mentes dolgokat csinálni. :) Így jött a csokikrém ötlete is, mert ezzel lehet palacsintát, sütiket tölteni. Pofon egyszerű elkészíteni, kb 15 perc az egész!

Nálam fontos azt, hogy tényleg finom legyen, ne legyen "túl reformos" mert a férjem már akkor rosszul van, ha a Herbaházban az eritritolt és a különböző reform liszteket veszem (ilyenkor csak úgy forgatja a szemét :-D ) és csak sutyiban szoktam azzal főzni, mert persze ha nem tudja, megeszi....De ha lebukom, akkor fintorog, és egyből félretolja a kaját, hogy nem jóóóóó.....

Továbbá, a legfőbb bajom, hogy annyi recept van a neten, és 90% szar, mert vagy az arányok nem jók, vagy a végeredmény ehetetlen. :)

A recept (az eredeti):
100g mogyoró (török)
75g kókuszzsír
75g 81%-os étcsokoládé (22,8gCH/100g)
20g kókusztejpor
50g cukornak megfelelő folyékony édesítőszer

Először sütőben megsütöm a mogyorót, 150 fokon, 15 percig, alul-felül sütés módban. Amíg sül, elkészítem a többit.



Nos, lementem a boltba, és elszörnyedtem, hogy 100 g kókusztejpor nyóccá forint, ezért vettem kókuszreszeléket és kávédarálóban ledaráltam, finom por állagú lett! Tráláláááááá, kész a Kretty féle kókusztejpo, kb 50 Ft-ért. Szupcsi!

Kókusztejpot álá Kretty
Én most 50% csokit használtam, amit megolvasztotam. Kókuszolajat szintén felolvasztottam. Miután megsült a mogyoró, konyharuhára kiöntöttem, átdörzsöltem, hogy lejöjjön a barna héja. Ezután, az eredeti recept szerint egy tálba öntöttem, rá a kókuszolajat és botmixerrel nekiestem. Naaaahhhh, még a szemembe is csapódott a masszából, így, miután mindent összetrutyiztam a konyhában, átöntöttem a masszát az aprítógépembe, hozzáadtam a csokit, az édesítőt, kókuszt, és hosszan turmixoltam.

Nos, az eredmény: nekem nagyon csokis, még így is. Ezért sütibe rakva hígítani fogom, szerintem laktózmentes tejszínnel, de azt majd még kitalálom.



Hűtőbe rakva megszilárdul. Palacsintába szerintem nagyon finoooom lesz!

1 megjegyzés: